BALATONKÖR 2013

2013 április 27.-én egy életre szóló élménnyel lettünk gazdagabbak amikor teljesítettük a 14. Balatonkör túrát életünkben először.Én és feleségem kb.egy éve kezdtünk biciklizni rendszeresen egészségmegőrzés céljából,és mert talán a testmozgás ezen fajtája a legkevésbé megterhelő a szervezet számára.Ma már elképzelni sem tudom hogy ne bringázzunk, amikor csak szabadidőnk engedi.Ha néhány napig nem tudok menni, már szinte hiányzik.Anno egy évvel ezelőtt, amikor elkezdtem bringázni, nem is gondoltam, hogy egy év alatt eljutok oda hogy a Balatont körbetekerjem!Faddi Krisztián már akkor hívott, hogy menjünk,de én mondtam neki, hogy kevesek vagyunk mi még egy ekkora távot teljesíteni.Jó volt viszont hallgatni a beszámolóit,nézni a képeit, amiket a túrán készített.Ekkor elhatároztuk, hogy egy év múlva mi is nekifogunk és teljesítsük ezt az akkor még teljesíthetetlennek hitt távot!

Összességében 1700 nevező volt mind,az immáron négy választható távon.

A 206km-es Nagykör mellett, a 85km-es Kiskör, valamint egy új táv a 25km-es Családi kör,és a főként gyerekeknek tervezett Balatonföldvárt felfedező 6 km-es Köröcskét lehetett választani.A kísérőket,családtagokat egész napos programok játékos vetélkedők, és az Alma együttes koncertje szórakoztatta a rajt/cél területen.
Pénteken átnézték a kerékpárokat, hogy műszakilag megfelelnek- e a túra teljesítésére,illetve a regisztráció és a rajtcsomagok átvétele történt meg.
Kerültünk egyet a Balatonföldvári kikötőben,vacsoráztunk, majd visszatértünk a szállásunkra, mert a szúnyogok nem nagyon hagytak a szabadban tartózkodni.
Annyira vártuk már az eseményt, hogy az éjszaka szinte alig aludtunk,úgyhogy a kora reggeli rajthoz nem a legjobb formában igyekeztünk.
Nagyon örültünk a reggeli rajtnál az ismerős arcoknak,tudtuk, hogy nem csak mi leszünk Sükösdről, de összebeszélve nem voltunk, hogy együtt fogunk indulni.

6 órakor megtörtént a rajt,ami elmondhatom hatalmas élmény volt, hogy mintegy 1000 biciklis egyszerre elindul a nagy táv felé!

Elég nagy tempóban indultunk, amit még pihenten mindenki bírt a még sík terepen.Sajnos az első szakaszban volt egy hatalmas esés is kicsúszás miatt,ami nagyobb óvatosságra és odafigyelésre figyelmeztetett mindenkit.Első pihenő 36km-er megtétele után Balatonkenesén volt, ahol banán,nápolyi,ásványvíz,szőlőcukor

,iso ital állt mindenki rendelkezésére.A fáradtságnak még nyomát sem éreztük magunkon ekkor.A hosszú ruhák is elkezdtek lekerülni, mert nagyon kellemes időjárás volt kialakulóban.

Következő frissítés 65km-ernél Balatonfüreden a Kisfaludy strandon volt,ahol már mini pizza is volt az eddig is bőséges kínálatban, amit mi reggeliként fogyasztottunk.Elmondhatom a fáradtságnak még ekkor sem volt nyoma rajtunk,de lett új társunk az úton,az emelkedők és a szembe szél,olyan erősen fújt,hogy ezt nem gondoltuk ,most ez komoly?kérdeztük egymást,és igen, halál komolyan csinálta a szél,rendesen puhított minket végig az északi oldalon.Továbbhaladva 87 kilométer megtétele után a következő állomás Zánka volt, ahol csak egy rövid pihenőt tartottunk, és ahová gyerekként nem sikerült soha eljutnom.Most legalább a gyerektábor főbejáratáig már sikerült!

A táv mintegy felénél voltunk már, amikor megérkeztünk Badacsonytomajba,ahol a fáradtság jelei már jelen voltak,főleg a fenéktáji fájdalom formájában.Már nagyon vártuk a 133.-ik kilométernél lévő Gyenesdiást, ahol ismét hosszabb pihenő várt ránk.Az erőnlét erősen csökkent, így sokan fagyival próbálták magukat valamelyest rendbe hozni,illetve ismét pizza is volt a kínálatban.A bringa ülését nem nagyon kívánta már senki főleg, hogy tudtuk a leghosszabb szakasz következik, ami a 174 kilométernél lévő Fonyódliget volt.

Ideérve már tényleg mindenkinek az utolsó tartalékjait kellett mozgósítsa, amin valamelyest segített a tudat, hogy már "csak" 30 kilométer van hátra, volt meglepetés a kínálatot illetőleg,kaptunk zsíros kenyeret lila hagymával,jaj de jól esett!A fáradtságot tetézte az érkező eső is, ami szinte végigkísért a célig, ahová 21 óra 15 perckor én már állva tekertem be, mert az ülésre csak ránézve is fájt a fenekem!

Itt ismét már már frenetikus érzésem volt, amikor a sok ember éljenzése és tapsa közepette átvonultunk a célkapun, és mindenkinek a nyakába akasztották a úgynevezett"befutóérmet"!Mindenki gratulált mindenkinek,ismerősnek és ismeretlennek.A forró gulyásleves kimondottan jól esett,ami után eltekertünk a szállásra, és az alvással sem volt már probléma!

Köszönettel tartozom Soós Gergőnek a biztatásért, hogy induljunk,aki sajnos nem tudott részt venni az eseményen,és a távot már többször teljesítő Faddi Krisztián(Szasa) és Kovács Anti(Pörzsi)-nek, akik az út során ahányszor találkoztunk, mindig kérdezték, hogy bírjuk,hogy vagyunk?És külön örömmel tölt el, hogy a túrát első sükösdi nőként feleségem Csizmadia Erika teljesítette.

Félve vágtunk bele az ismeretlenbe, de így, hogy megcsináltuk már nyugodtabban vágunk bele június 1-én az ultrabalaton 212km-es távjának is.

Bár távoli még, de jövőre biztosan ismét visszatérünk, hogy teljesítsük a kört.Bízva abban, hogy mások is fognak csatlakozni a kiskört fogjuk teljesíteni, ami szintén nagyon szép lehet a Tihanyi kompos átkeléssel,és egy kis felkészüléssel bárki számára teljesíthető, és többen tudjuk képviselni településünket!

Bárkinek kérdése van ezzel kapcsolatban szívesen válaszolok!